background image

Σχεδιασμός και κατασκευή ενός υβριδικού αμυντικού αυτοματοποιημένου ρομποτικού συστήματος 

 

 

 

72 

2.3.3 Προγραμματισμός Arduino UNO 

 

Η  γλώσσα  προγραμματισμού  του  Arduino  βασίζεται  στη  γλώσσα  Wiring  [12],  μια 

παραλλαγή  της  C/C++  για  μικροελεγκτές  αρχιτεκτονικής  AVR,  όπως  ο  ATmega  που 

χρησιμοποιείται στο Arduino UNO. Η γλώσσα αυτή υποστηρίζει όλες τις βασικές δομές της 

C  και  έχει  υιοθετήσει  μερικά  χαρακτηριστικά  της  C++.  Ως  βασική  βιβλιοθήκη  C 

χρησιμοποιείται η AVR libc. 

Για τη συγγραφή προγραμμάτων για το Arduino χρησιμοποιείται η πλατφόρμα Arduino 

IDE.  Η  πλατφόρμα  αυτή  αποτελεί  ένα  ευέλικτο  εργαλείο  για  τον  προγραμματισμό 

εφαρμογών  σε  γλώσσα  Wiring,  καθώς  δίνει  τη  δυνατότητα  στον  προγραμματιστή  να  κάνει 

μεταγλώττιση  εύκολα  (με  το  πάτημα  ενός  κουμπιού)  και  με  την  αντίστοιχη  ευκολία  να 

μεταφέρει το εκτελέσιμο αρχείο στο μικροελεγκτή Arduino. 

Ένα  πρόγραμμα  για  κατασκευασμένο  Arduino  αποτελείται  τρία  μέρη  [14],  όπως  φαίνεται 

στην Εικόνα 25:  

 

τη δομή (structure): στο κομμάτι αυτό γίνονται οι αρχικοποιήσεις των μεταβλητών 

και  οι  απαραίτητες  αρχικοποιήσεις  των  pins  που  θα  χρησιμοποιηθούν  (εάν  θα  είναι 

εισόδου ή εξόδου). 

 

τις μεταβλητές (variables): ο όρος αυτός καθορίζει μεν την παραδοσιακή έννοια των 

μεταβλητών σε όλες τις γλώσσες προγραμματισμού, προσθέτει όμως και τα στοιχεία 

του  Arduino.  Τα  στοιχεία  αυτά  αφορούν  τις  τιμές  που  θα  έχουν  υλικά  που 

χρησιμοποιούντα, όπως για παράδειγμα η τιμή μιας λάμπας μπορεί να είναι HIGH ή 

LOW. 

 

τις  συναρτήσεις  (functions):  στις  βιβλιοθήκες  της  γλώσσας  Wiring  που 

χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη κώδικα για Arduino υπάρχουν προκαθορισμένες 

συναρτήσεις  με  σκοπό  τον  εύκολο  χειρισμό  ορισμένων  αντικειμένων  σε 

προγραμματιστικό επίπεδο.