Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική
παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού
88
Εικόνα 22: Περιεχόμενα κεφαλίδας ενός μηνύματος που μεταδίδεται μέσω πρωτοκόλλου TCP. Τα
περιεχόμενα αυτά καθιστούν το πρωτόκολλο μετάδοσης TCP ασφαλές και αξιόπιστο.
4.2.3.2 Επικοινωνία Client/Server
Συνήθως ο εξυπηρετητής (server) τρέχει σε έναν συγκεκριμένο υπολογιστή και έχει
μία υποδοχή συνδεδεμένη με μία συγκεκριμένη πόρτα (Εικόνα 23). Αυτό που κάνει είναι
να περιμένει, ακούγοντας πάντα στην υποδοχή, περιμένοντας κάποιον πελάτη (client) να
αιτηθεί για σύνδεση. Από τη μεριά του πελάτη, αυτός γνωρίζει το όνομα του υπολογιστή
στον όποιο τρέχει ο εξυπηρετητής και τη θύρα στην οποία ακούει. Για να υποβάλλει ένα
αίτημα σύνδεσης, ο πελάτης προσπαθεί να συναντηθεί με τον εξυπηρετητή στο
συγκεκριμένο μηχάνημα και θύρα. Ο πελάτης επίσης είναι απαραίτητο να ταυτοποιήσει
τον εαυτό του στον εξυπηρετητή και το σύστημα αναλαμβάνει να δεσμεύσει γι’ αυτό το
σκοπό μία τοπική θύρα που χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια της σύνδεσης.
Εικόνα 23: Ο πελάτης αιτείται σύνδεσης στη θύρα που «ακούει» ο εξυπηρετητής
Αν όλα πάνε καλά, ο εξυπηρετητής δέχεται τη σύνδεση. Σε περίπτωση αποδοχής, ο
εξυπηρετητής παίρνει μία καινούρια υποδοχή συνδεδεμένη στην ίδια τοπική θύρα και
επιπλέον θέτει το απομακρυσμένο ακροσημείο του στη διεύθυνση και τη θύρα του