background image

 

Νικόλας Ψύλλου, Σχεδίαση και Υλοποίηση διαδικτυακής πλατφόρμας για 
εξυπηρέτηση παιχνιδιών καρτών απομακρυσμένων παικτών
 

 

Πτυχιακή / Διπλωματική Εργασία 

 

18 

3. Σχεδιασμός διαδικτυακής πλατφόρμας 

Σε αυτό το κεφάλαιο θα γίνει η ανάλυση της πλατφόρμας ως προς τους ρόλους και 

τις  λειτουργίες  που  θα  έχουν  οι  χρήστες  εντός  αυτής  αλλά  και  εντός  του  ΗΤ.  Θα  γίνει 
ανάλυση για τα ΠΜΚ ώστε το ΗΤ να προσφέρει τις απαραίτητες λειτουργίες στους χρήστες 
και να είναι μια αναπαράσταση ενός αληθινού τραπεζιού.   
 

3.1 Κατηγορίες χρηστών 

Η  πλατφόρμα  θα  εξυπηρετεί  διαφόρων  ειδών  χρήστες  και  γι’  αυτό  απαιτείται  η 

ανάλυση και ο προσδιορισμός των λειτουργιών κάθε χρήστη. Οι ομάδες χρηστών που θα 
εξυπηρετεί η πλατφόρμα θα είναι τρεις: ο ανώνυμος χρήστης, ο εγγεγραμμένος χρήστης και 
ο διαχειριστής της πλατφόρμας. 

Ο ανώνυμος χρήστης θα έχει περιορισμένες λειτουργίες στην πλατφόρμα σε σχέση 

με τους υπόλοιπους χρήστες λόγω της ανώνυμης ταυτότητας του. Θα έχει πρόσβαση στην 
αίθουσα αναμονής και εύρεσης παιχνιδιού, όπου θα υπάρχουν τα διαθέσιμα παιχνίδια και 
θα μπορεί να εισέλθει μόνο σε κάποιο ΗΤ για να λάβει μέρος σε ένα παιχνίδι. Προϋπόθεση 
για να εισέλθει στην βασική σελίδα είναι να ορίσει ένα ψευδώνυμο. 

Ο εγγεγραμμένος χρήστης θα μπορεί να χρησιμοποιήσει σχεδόν τις περισσότερες 

λειτουργείες της πλατφόρμας. Θα μπορεί να επεξεργαστεί το προφίλ του, να εισέλθει σε 
ηλεκτρονικά τραπέζια για να λάβει μέρος σε κάποιο παιχνίδι και το πιο σημαντικό, θα έχει 
την δυνατότητα να δημιουργήσει το δικό του παιχνίδι ή τραπέζι. 

Ο  διαχειριστής,  λόγω  και  της  ιδιότητας  του,  θα  έχει  όλες  τις  λειτουργείες  των 

υπόλοιπων χρηστών κα επιπλέον κάποιες άλλες που θα σχετίζονται με την ομαλή διαχείριση 
της  πλατφόρμας.  Θα  έχει  πρόσβαση  στην  λίστα  με  τους  διαθέσιμους  χρήστες  της 
πλατφόρμας, θα μπορεί να την επεξεργαστεί, μέχρι και να διαγράψει χρήστες  από αυτή. 
Θα λαμβάνει επίσης και μηνύματα επικοινωνίας από τους χρήστες για τυχόν διευκρινήσεις 
σχετικά με την πλατφόρμα ή σφάλματα της πλατφόρμας. 
 

3.2 Ανάλυση πλατφόρμας 

Πέραν από τους κύριους ρόλους που αναλύθηκαν στο προηγούμενο κεφάλαιο, οι 

εγγεγραμμένοι χρήστες θα έχουν τρεις επιπλέον ρόλους. Ένας χρήστης μπορεί να είναι είτε 
ο  δημιουργός  ενός  παιχνιδιού  (Game  Designer),  είτε  ο  υπεύθυνος  του  τραπεζιού  (Game 
Master) είτε ένα απλός παίχτης.  

Ο Game Designer (GD), θα μπορεί να δημιουργήσει ή να τροποποιήσει ένα παιχνίδι. 

Θα έχει τις εξής επιλογές στο παιχνίδι που θα δημιουργήσει, να μπορεί να το κρατήσει για 
τον εαυτό του και να το φορτώσει σε ένα ΗΤ ή να το ορίσει ως κοινόχρηστο για να είναι 
διαθέσιμο και στους υπόλοιπους χρήστες . 

Τον ρόλο του GM θα τον έχει αυτόματα ο χρήστης που θα δημιουργήσει το ΗΤ. Για 

να δημιουργήσει το τραπέζι πρέπει να διαλέξει ένα παιχνίδι είτε από τα δικά του είτε από 
τα κοινόχρηστα. Επιπλέον πρέπει να προσθέσει κάποιες ρυθμίσεις. Με την ολοκλήρωση 
των ρυθμίσεων, το τραπέζι θα είναι διαθέσιμο για να εισέλθουν οι υπόλοιποι χρήστες ,να 
πάρουν  θέση  στο  ΗΤ  και  να  παίξουν  το  επιλεγμένο  παιχνίδι.  Οι  χρήστες  που  απλά  θα 
λάβουν μέρος στο ΗΤ είναι απλοί παίχτες.