background image

 

Νικόλας Ψύλλου, Σχεδίαση και Υλοποίηση διαδικτυακής πλατφόρμας για 
εξυπηρέτηση παιχνιδιών καρτών απομακρυσμένων παικτών
 

 

Πτυχιακή / Διπλωματική Εργασία 

 

15 

Είναι  μια  σχεσιακή  βάση  δεδομένων  όπου  τα  δεδομένα  είναι  χωρισμένα  σε 

αρκετούς πίνακες συνδεδεμένους μεταξύ τους και όχι όλα σε μια στοίβα. Η σχεσιακή βάση 
μπορεί  να  επιστρέψει  με  μια  εντολή  SQL  αρκετά  στοιχεία  από  αρκετούς  πίνακες  στον 
χρήστη και έτσι να επιτευχθεί καλύτερη οργάνωση των δεδομένων σ ’αυτήν.  
 

Οι πίνακες αποτελούνται από δισδιάστατους πίνακες που οι στήλες τους θέτουν τα 

δεδομένα ενώ οι γραμμές αποτελούν την πληροφορία. Ένα πίνακας της MySQL έχει αυτήν 
την εμφάνιση.   
 

 

Εικόνα 5 - Πίνακας MySQL 

 
 

2.5.2 Type ORM 

  

Το  Type  ORM  [22]  είναι  μία  βιβλιοθήκη  ανοικτού  κώδικα  που  μπορεί  να 

χρησιμοποιηθεί  στην  JavaScript  και  στην  TypeScript  ώστε  να  πραγματοποιηθεί 
οποιαδήποτε σύνδεση με μια οποιαδήποτε βάση δεδομένων.   Το ORM  είναι γνωστό ως 
Object  Relational Mapper (Αντικειμενικός Σχεσιακός  Χαρτογράφος). Με την χρήση της 
TypeScript, αναπτύσσονται τα αντικείμενα με τους τύπους τους στον κώδικα και η Type 
ORM τα μετατρέπει σε πίνακες της βάσης δεδομένων.  
 

Η  εξής  βιβλιοθήκη  δίνει  την  δυνατότητα  στο  προγραμματιστή  να  εξοικονομήσει 

χρόνο  καθώς  δεν  συγγράφει  ερωτήματα  SQL,  αλλά  πιο  απλές  εντολές  σε  JavaScript. 
Επίσης, το σχήμα της βάσης κατασκευάζεται με το τρέξιμο του προγράμματος και μπορεί 
να γίνουν εύκολα τροποποιήσεις κατά την διάρκεια της ανάπτυξης της εφαρμογής.  
 

2.6 WebSocket 

 

Το  WebSocket  [23]  είναι  πρωτόκολλο  επικοινωνίας  στο  διαδίκτυο  μεταξύ  του 

εξυπηρετητή  και  του  πελάτη.  Η  κύρια  διαφορά  του  με  άλλα πρωτόκολλα  όπως  είναι  το 
HTTP είναι ότι η σύνδεση παραμένει ζωντανή μέχρι να διακοπεί από κάποια πλευρά. Δίνει 
την    δυνατότητα  στους  χρήστες  να  επικοινωνούν  σε  πραγματικό  χρόνο  χωρίς  διακοπές. 
Αυτό το πρωτόκολλο χρησιμοποιείται κυρίως σε παιχνίδια και σε εφαρμογές συνομιλίας 
όπου στέλνονται συνεχώς δεδομένα χωρίς να χρειάζεται η ανανέωση της σελίδας. 
 

Το WebSocket θα χρησιμοποιηθεί αρκετά στην ΠΕ και συγκεκριμένα στο ΗΤ καθώς 

η  πλατφόρμα  αφορά  παιχνίδι  με  πολλούς  παίχτες  σε  πραγματικό  χρόνο  που  θα 
επικοινωνούν μεταξύ τους.