background image

 

Νικόλας Ψύλλου, Σχεδίαση και Υλοποίηση διαδικτυακής πλατφόρμας για 
εξυπηρέτηση παιχνιδιών καρτών απομακρυσμένων παικτών
 

 

Πτυχιακή / Διπλωματική Εργασία 

 

2. Θεωρητικό υπόβαθρο  

 

Σε  αυτό  το  κεφάλαιο  θα  αναλυθούν  οι  τεχνολογίες  και  τα  εργαλεία  που  θα 

χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή της συγκεκριμένης πλατφόρμας ως προς το λόγο και 
τρόπο της χρήσης τους.  
 

2.1 Διαδίκτυο 

 

Το  διαδίκτυο  [9]  είναι  ένα  παγκόσμιο  δίκτυο  δισεκατομμυρίων  υπολογιστών  και 

άλλων  συσκευών  που  οι  άνθρωποι  μπορούν  να  μοιράζονται  πληροφορίες  και  να 
επικοινωνούν  μεταξύ  τους  χωρίς  η  απόσταση  να  τους  είναι  εμπόδιο.  Η  σύνδεση  στο 
διαδίκτυο  πραγματοποιείται μέσων τηλεφωνικών γραμμών που παρέχεται από παρόχους 
υπηρεσιών  διαδικτύου.  Η  μεταφορά  της  πληροφορίας  γίνεται  κυρίως  με  την  χρήση  του 
TCP/IP (Transmission Control Protocol/Internet Protocol) πρωτόκολλου.    
 

2.2 Ιστοσελίδες 

 

Στον  διαδίκτυο  υπάρχουν  αμέτρητες  ιστοσελίδες  [10]  που  οι  περισσότερες  είναι 

διαθέσιμες  για  όλους  τους  χρήστες,  κάποιες  είναι  ιδιωτικές.  Οι  ιστοσελίδες  περιέχουν 
κείμενα,  φωτογραφίες,  βίντεο  και  αρχεία  και  συνήθως  ανήκουν  σε  ένα  άτομο  ή  σε  μία 
επιχείρηση.  

Η κάθε ιστοσελίδα αποτελείται από μια μοναδική διεύθυνση που ονομάζεται URL 

(Uniform Resource Locator) και με την χρήση αυτής της διεύθυνσης ο χρήστης μπορεί να 
την επισκεφτεί μέσω ενός προγράμματος περιήγησης. 

Για να κατασκευαστεί μία ιστοσελίδα γίνεται χρήση αρκετών προγραμματιστικών 

γλωσσών, είτε αφορούν την εμφάνιση της ιστοσελίδας, είτε την επικοινωνίας της με ένα 
διακομιστή.  Μία  ιστοσελίδα  όμως  μπορεί  να  κατασκευαστεί  και  μόνο  με  μία  γλώσσα 
σήμανσης  υπερκειμένου  όπως  είναι  η  HTML.  Μία  ιστοσελίδα  ωστόσο  μπορεί  να 
αποτελείται είτε από μία σελίδα είτε από πάρα πολλές σελίδες. 

Υπάρχουν  δύο  ειδών  ιστοσελίδες,  οι  στατικές  και  οι  δυναμικές.  Σε  μία  στατική 

ιστοσελίδα ο χρήστης έχει την δυνατότητα μόνο να διαβάσει το κείμενο, τις φωτογραφίες 
και ότι άλλο έχει, χωρίς να αλλάξει κάτι στην σελίδα. Αντιθέτως, στις δυναμικές μπορούν 
να αλλάξουν οι πληροφορίες ανάλογα με τις ενέργειες που θα έχει ο χρήστης στην σελίδα.   
 

 

 

2.3 Γλώσσες προγραμματισμού front-end 

Η χρήση των γλωσσών προγραμματισμού front-end αποσκοπούν στην εμφάνιση της 

πληροφορίας στην ιστοσελίδα. Οι βασική τριάδα γλωσσών που χρησιμοποιούνται είναι η 
HTML, CSS και JavaScript. Η πρώτη προσφέρει την πληροφορία στον χρήστη, η δεύτερη 
στο πως θα εμφανιστεί σε διάταξη και η τρίτη αφορά την λειτουργικότητα της ιστοσελίδας. 
Η CSS σε συνδυασμό με την JavaScript μπορούνε να δημιουργήσουνε όμορφα γραφικά, 
κινούμενα σχέδια και να δώσουνε μία ξεχωριστή εμπειρία στο χρήστη.  

Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας, έχουν βγει αρκετές ολοκληρωμένες βιβλιοθήκες 

που χρησιμοποιούνται ώστε να γίνεται γενικά πιο εύκολη η δημιουργία μιας ιστοσελίδας 
αλλά και οι ιστοσελίδες να είναι πιο φιλικές προς τον χρήστη σε διαφορετικές συσκευές 
πέρα του υπολογιστή. Η JavaScript έχει αρκετές βιβλιοθήκες όπως την Angular, React και 
Vue, που προσφέρουν εντυπωσιακές λειτουργίες και ταχύτητα στην ιστοσελίδες. Σε αυτή