Σχεδιασμός και κατασκευή ενός υβριδικού αμυντικού αυτοματοποιημένου ρομποτικού συστήματος
92
Στερεοσκοπικές κάμερες
Το εγχείρημα της χρήσης δύο καμερών που να βρίσκονται στο ίδιο ύψος και να έχουν
μικρή εστιακή απόσταση απαιτούσε αρκετό χρόνο ώστε να μπορέσουν να δημιουργηθούν οι
στερεοσκοπικές εικόνες και να γίνει σωστή λήψη και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.
Έχοντας ως γνώμονα τον τρόπο επίτευξης της στερεοσκοπίας, οι επιστήμονες ανέπτυξαν τις
στερεοσκοπικές κάμερες. Οι στερεοσκοπικές κάμερες αποτελούν φυσικές συσκευές
αλληλεπίδρασης (Natural Interaction Device), δηλαδή συσκευές που αιχμαλωτίζουν την
κίνηση του σώματος και τους ήχους και επιτρέπουν μια πιο φυσική αλληλεπίδραση των
χρηστών με τους υπολογιστές, στα πλαίσια της δημιουργίας ενός φυσικού περιβάλλοντος
εργασίας για το χρήστη. Με σκοπό την απρόσκοπτη ανάπτυξη του τομέα της στερεοσκοπικής
όρασης, οι εταιρείες Microsoft και ASUS ανέπτυξαν τις στερεοσκοπικές κάμερες Kinect
(Εικόνα 36) και Xtion Live (Εικόνα 37) αντίστοιχα.
Εικόνα 36: Microsoft Kinect.
Το Kinect αναπτύχθηκε από την εταιρεία Rare, θυγατρική της Microsoft, ενώ η
τεχνολογία της κάμερας αναπτύχθηκε από την ισραηλινή εταιρία PrimeSense. Η τεχνολογία
που αναπτύχθηκε δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα μέσα από συγκεκριμένες χειρονομίες να
ελέγχει ηλεκτρονικές συσκευές χωρίς τη χρήση κάποιας άλλης συσκευής εισόδου. Επίσης, σε
μεταγενέστερο στάδιο αναπτύχθηκε παρόμοια τεχνολογία για την αναγνώριση κινήσεων του
σώματος.
Για να γίνει η λήψη των κινήσεων ή των χειρονομιών χρησιμοποιείται μια υπέρυθρη
κάμερα, ένας προβολέας υπερύθρων και ένα ειδικό μικροτσίπ για να παρακολουθεί την
κίνηση των αντικειμένων και τα άτομα, σε τρεις διαστάσεις. Συνοδευτικό κομμάτι της
κατασκευής αποτελεί ο αισθητήρας βάθους. Ακόμη, η συσκευή διαθέτει μία "RGB" κάμερα
και ένα multi-array μικρόφωνο.