background image

Σχεδιασμός και κατασκευή ενός υβριδικού αμυντικού αυτοματοποιημένου ρομποτικού συστήματος 

 

 

 

92 

Στερεοσκοπικές κάμερες 

 

Το εγχείρημα της χρήσης δύο καμερών που να βρίσκονται στο ίδιο ύψος και να έχουν 

μικρή εστιακή απόσταση απαιτούσε αρκετό χρόνο ώστε να μπορέσουν να δημιουργηθούν οι 

στερεοσκοπικές  εικόνες  και  να  γίνει  σωστή  λήψη  και  αξιολόγηση  των  αποτελεσμάτων. 

Έχοντας ως γνώμονα τον τρόπο επίτευξης της στερεοσκοπίας, οι επιστήμονες ανέπτυξαν τις 

στερεοσκοπικές  κάμερες.  Οι  στερεοσκοπικές  κάμερες  αποτελούν  φυσικές  συσκευές 

αλληλεπίδρασης  (Natural  Interaction  Device),  δηλαδή  συσκευές  που  αιχμαλωτίζουν  την 

κίνηση  του  σώματος  και  τους  ήχους  και  επιτρέπουν  μια  πιο  φυσική  αλληλεπίδραση  των 

χρηστών  με  τους  υπολογιστές,  στα  πλαίσια  της  δημιουργίας  ενός  φυσικού  περιβάλλοντος 

εργασίας για το χρήστη. Με σκοπό την απρόσκοπτη ανάπτυξη του τομέα της στερεοσκοπικής 

όρασης,  οι  εταιρείες  Microsoft  και  ASUS  ανέπτυξαν  τις  στερεοσκοπικές  κάμερες  Kinect 

(Εικόνα 36) και Xtion Live (Εικόνα 37) αντίστοιχα.  

 

 

Εικόνα 36: Microsoft Kinect. 

Το  Kinect  αναπτύχθηκε  από  την  εταιρεία  Rare,  θυγατρική  της  Microsoft,  ενώ  η 

τεχνολογία της κάμερας αναπτύχθηκε από την ισραηλινή εταιρία PrimeSense. Η τεχνολογία 

που αναπτύχθηκε δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα μέσα από συγκεκριμένες χειρονομίες να 

ελέγχει ηλεκτρονικές συσκευές χωρίς τη χρήση κάποιας άλλης συσκευής εισόδου. Επίσης, σε 

μεταγενέστερο στάδιο αναπτύχθηκε παρόμοια τεχνολογία για την αναγνώριση κινήσεων του 

σώματος.  

Για  να  γίνει  η  λήψη  των  κινήσεων  ή  των  χειρονομιών  χρησιμοποιείται  μια  υπέρυθρη 

κάμερα,  ένας  προβολέας  υπερύθρων  και  ένα  ειδικό  μικροτσίπ  για  να  παρακολουθεί  την 

κίνηση  των  αντικειμένων  και  τα  άτομα,  σε  τρεις  διαστάσεις.  Συνοδευτικό  κομμάτι  της 

κατασκευής αποτελεί ο αισθητήρας βάθους. Ακόμη, η συσκευή διαθέτει μία "RGB" κάμερα 

και ένα multi-array μικρόφωνο.