background image

Σχεδιασμός και κατασκευή ενός υβριδικού αμυντικού αυτοματοποιημένου ρομποτικού συστήματος 

 

 

 

205 

USB  κάμερα  μπορεί  να  χρησιμοποιηθεί  τόσο  σε  εσωτερικούς,  όσο  και  σε  εξωτερικούς 

χώρους. Στην περίπτωση αυτή, η εισαγωγή θορύβου λόγο φωτός είναι αρκετή.  

Εν  κατακλείδι,  το  παρόν  ενσωματωμένο  σύστημα  αποτελεί  μια  οικονομική,  αξιόπιστη 

λύση  αμυντικού  συστήματος.  Θέλουμε  να  πιστεύουμε  ότι  το  σύστημα  αυτό  θα  αποτελέσει 

πόλο έλξης συζητήσεων σχετικά με την ανάπτυξη του τομέα της αναγνώρισης προσώπων και 

τη δημιουργία αλγορίθμων και τεχνικών μείωσης του θορύβου που προκαλείται από το φως 

στις εικόνες, για μελλοντικές εφαρμογές. 

 

 

7.2 Προβλήματα που προέκυψαν κατά την εκπόνηση 

 

Κατά  τη  διάρκεια  εκπόνησης  της  διπλωματικής  εργασίας  προέκυψε  ένα  πλήθος 

ζητημάτων  τα  οποία  αποτέλεσαν  πρόκληση  ως  προς  τον  τρόπο  επίλυσής  τους,  τόσο  σε 

επίπεδο υλικού, όσο και λογισμικού. 

Το  πρώτο  πρόβλημα  που  έπρεπε  να  ξεπεραστεί  είναι  το  πρόβλημα  του  θορύβου  στις 

εικόνες  που  λαμβάνονται  από  την  κάμερα.  Ο  θόρυβος  αυτός  προκαλούνταν  είτε  από  την 

ένταση  του  φωτός  στο  χώρο  ή  από  την  επεξεργασία  της  εικόνας.  Για  να  μπορέσει  να 

απομακρυνθεί  ο  θόρυβος  αυτός  χρησιμοποιήθηκαν  τα  κατάλληλα  φίλτρα  με  τα  οποία 

αφαιρείται  από  την  εικόνα  κάθε  περιττό  pixel  το  οποίο  έχει  παρεισφρήσει.  Επίσης,  για  να 

βρεθεί το κατάλληλο κατώφλι για τη μείωση του θορύβου που προκαλείται από την ένταση 

του  φωτός,  έγινε  δοκιμή  διαφόρων  τιμών  καθ’  όλη  τη  διάρκεια  της  ημέρας  (για  τη  λήψη 

ιδανικών τιμών σε σχέση με το φως του ηλίου που εισέρχεται σε ένα χώρο), καθώς και σε 

διάφορους  διαφορετικούς  φωτισμούς  (λάμπες  με  αυξημένη  ένταση  φωτός  κ.α.).  Πρέπει  να 

σημειωθεί  ότι  ο  θόρυβος  που  προκαλείται  από  το  φως  μπορεί  να  δημιουργήσει  τεράστια 

προβλήματα κατά την εκτέλεση προγραμμάτων που βασίζονται στην επεξεργασία εικόνων.  

Ακόμα  μια  πρόκληση  αποτέλεσε  η  λήψη  των  δειγμάτων  εικόνων  τα  οποία 

χρησιμοποιούνται για την εκπαίδευση του αλγορίθμου. Στη βιβλιογραφία δεν υπάρχει σαφής 

τρόπος λήψης δειγμάτων εικόνων που χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση και κατ’ επέκταση 

για  αναγνώριση.  Για  να  επιτευχθεί  ένα  αυξημένο  και  αξιοπρεπές  ποσοστό  αναγνώρισης, 

έπρεπε να γίνουν όλες οι απαραίτητες  έρευνες και δοκιμές ώστε να γίνει  η  ανάλογη  λήψη, 

επεξεργασία και κατηγοριοποίηση των δειγμάτων.