background image

Σχεδιασμός και κατασκευή ενός υβριδικού αμυντικού αυτοματοποιημένου ρομποτικού συστήματος 

 

 

 

113 

Στο παρακάτω διάγραμμα παρουσιάζεται ο τρόπος λειτουργίας της αναγνώρισης.  

 

Σε  πρώτο  στάδιο  βρίσκεται  η  εκπαίδευση  του  συστήματος  με  την  κατηγορία  των 

γνωστών ατόμων. Για την εκπαίδευση αυτή υπάρχουν δύο τρόποι: 

1.  η  χρήση  .xml  αρχείου  που  περιγράφηκε  παραπάνω,  μόνο  που  εδώ  στο  αρχείο 

σημειώνονται ολόκληρα τα χαρακτηριστικά του ατόμου, εσωτερικά και εξωτερικά και 

2.  η εισαγωγή φωτογραφιών στο αρχείο του προγράμματος. 

Πρέπει να τονισθεί στο σημείο αυτό ότι το πεδίο της αναγνώρισης βρίσκεται ακόμη στα 

σπάργανα  και  δεν  υπάρχει  κάποιος  από  τους  δύο  παραπάνω  τρόπους  που  να  εγγυάται 

απόλυτα  σωστό  αποτέλεσμα  ταύτισης  –  αναγνώρισης.  Επομένως,  αφήνεται  στο  χρήστη  η 

δυνατότητα της επιλογής του τρόπου εκπαίδευσης του συστήματος.  

Η  αναγνώριση  στην  παρούσα  εργασία  ακολουθεί  το  δεύτερο  τρόπο,  την  εισαγωγή 

εικόνων,  καθώς  το  πρόγραμμα  πρέπει  να  είναι  άκρως  δυναμικό  και  να  ελέγχεται 

αποκλειστικά και μόνο από τον χρήστη. 

Εφόσον το σύστημα έχει εκπαιδευτεί να γνωρίζει τους «γνωστούς», η εφαρμογή περνά 

στο  επόμενο  στάδιο  της  εισαγωγής  εικόνας  με  σκοπό  την  κατηγοριοποίηση  του  ατόμου.  Η 

εικόνα μπορεί να είναι είτε στατική είτε εικόνα από video.  Με την είσοδο της εικόνας, και 

εφόσον έχει τελεστεί η ανίχνευση του προσώπου, καλείται ένας από τους τρεις αλγορίθμους 

που θα περιγραφούν παρακάτω για την κατηγοριοποίηση.  

Ιδιαίτερη σημασία στην επιλογή αλγορίθμου αναγνώρισης φέρει ο φωτισμός. Μια εικόνα 

μπορεί να απεικονίζει το ίδιο πράγμα αλλά με κάποια διαφοροποίηση στο φωτισμό να μοιάζει 

εντελώς  διαφορετική.  Το  πρόβλημα  αυτό,  καθώς  και  το  πρόβλημα  διαφοροποίησης  των 

εκφράσεων καλούνται να λύσουν οι παρακάτω αλγόριθμοι.  

Εκπαίδευση 

συστήματος 

Εισαγωγή 

εικόνας 

Κατηγοριοποίηση 

ατόμου