background image

80 

 

Κεφάλαιο 5 –  Επίλογος 

Μετά την ανάλυση του λογισμικού μέρους που πραγματοποιήθηκε στο προηγούμενο 

κεφάλαιο,  έχει  ολοκληρωθεί  η  παρουσίαση  του  συστήματος.  Στο  κεφάλαιο  αυτό, 

παρουσιάζεται  μια  ανακεφαλαίωση  με  τα  γενικά  χαρακτηριστικά  του  συστήματος.  Επίσης, 

παρουσιάζονται  οι  μετρήσεις  σχετικά  με  το  λογισμικό  και  υλικό  μέρος  του  οχήματος  και 

πραγματοποιείται  ανάλυση  SWOT  (Strengths,  Weaknesses,  Opportunities,  Threats).  Τέλος, 

εξάγονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν μετά την υλοποίηση του συστήματος  αλλά και 

οι μελλοντικές επεκτάσεις που θα μπορούσαν να υπάρξουν. 

 

5.1 Σύνοψη  

  

Η λειτουργία ελέγχου του οχήματος είναι εφικτή, στην περίπτωση που το όχημα έχει 

πρόσβαση στο διαδίκτυο. Ο χρήστης, για τον έλεγχο του οχήματος μπορεί να κάνει χρήση και 

του ποντικιού και του πληκτρολογίου. Το όχημα με χρήση της κάμερας, που είναι εξοπλισμένος 

ο  μικροελεγκτής,  παρέχει  τη  δυνατότητα  παρακολούθησης  μέσω  αυτής.  Για  τον  χειρισμό 

μπορεί να χρησιμοποιηθεί, είτε η υλοποιημένη Windows εφαρμογή του συστήματος WiFiCar 

Controller, είτε η διαδικτυακή εφαρμογή στο πρόγραμμα περιήγησης του χρήστη. Και οι δυο 

εφαρμογές  προσφέρουν τις ίδιες δυνατότητες  και λειτουργίες. Επίσης, η  Android εφαρμογή 

που  υλοποιήθηκε  διευκολύνει  την  σύνδεση  σε  ασύρματα  δίκτυα  χρησιμοποιώντας  την 

Bluetooth επικοινωνία. 

Οι  γλώσσες  προγραμματισμού  που  χρησιμοποιήθηκαν  για  την  υλοποίηση  του 

ιστοχώρου του συστήματος είναι οι: HTML, CSS, JavaScript,  JQuery. Στην συνέχεια για το 

λογισμικό του μικροελεγκτή χρησιμοποιήθηκαν οι γλώσσες C και C++. Επιπλέον, η εφαρμογή 

Windows  η  αναπτύχθηκε  σε  γλώσσα  C#  και  χρησιμοποιήθηκαν  τα  πλαίσια  .NET  και  το 

AForge. 

Όσον  αφορά  το  υλικό  μέρος  του  οχήματος  σχεδιάστηκε  και  υλοποιήθηκε  πλακέτα 

τυπωμένου κυκλώματος (PCB) όπου παρέχει δύο εξόδους τάσης 5V και 9V και ταυτόχρονα 

λειτουργεί και σαν οδηγός κινητήρων για το όχημα. Η υλοποίηση αυτή αποτελεί μια σταθερή 

κατασκευή  που  εγγυάται  την  σταθερότητα  του  οχήματος  σε  τυχόν  συγκρούσεις  και  την 

καλύτερη απόκριση του συστήματος.