26
2.2 Προγράμματα ανάπτυξης λογισμικού
Η επικοινωνία του οχήματος με τον υπολογιστή επιτυγχάνεται με δύο τρόπους, μέσω
ενός ιστοχώρου αλλά και μιας Windows εφαρμογής. Η συγκεκριμένη εφαρμογή επικοινωνεί
με το όχημα χρησιμοποιώντας κυρίως το πρωτόκολλο UDP (
User Datagram Protocol ή
Πρωτόκολλο
δεδομένων χρήστη). Για την υλοποίηση της εφαρμογής χρησιμοποιήθηκε η
γλώσσα προγραμματισμού Visual C# σε συνδυασμό με την χρήση του προγράμματος Visual
Studio και άλλων τεχνολογιών όπως η επέκταση .ΝΕΤ, AForge.Video.
2.2.1 Πρωτόκολλο δεδομένων χρήστη UDP
Το πρωτόκολλο User Datagram Protocol (UDP) [9] είναι ένα από τα βασικά
πρωτόκολλα που χρησιμοποιούνται στο Διαδίκτυο. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του
UDP είναι η μεγάλη ταχύτητα που διαθέτει για την αποστολή των πακέτων. Όσον αφορά τα
πακέτα UDP, που στέλνονται από έναν υπολογιστή σε κάποιον άλλον, υπάρχει μεγάλη
πιθανότητα να φτάσουν στον παραλήπτη με λανθασμένο τρόπο, λανθασμένη σειρά, διπλά ή
ακόμα να μην παραληφθούν ποτέ, λόγω υπερβολικού φορτίου του δικτύου. Ωστόσο, η μη
διάθεση των μηχανισμών αυτών καθιστά το πρωτόκολλο UDP αποτελεσματικότερο και
ταχύτερο, όσον αφορά τις εφαρμογές που η αξιόπιστη επικοινωνία μεταξύ των υπολογιστών
δεν είναι απαραίτητη. Οι εφαρμογές audio και video streaming χρησιμοποιούν κατά κόρον
πακέτα UDP. Για τις εφαρμογές αυτές απαιτείται τα πακέτα που θα παραδοθούν στον
παραλήπτη να φτάσουν σύντομα, ώστε να μην υπάρξει διακοπή στην ροή του ήχου ή της
εικόνας.
Εικόνα 9: Βασική Χρήση UDP