background image

98 

 

απεικονίζουν ανθρώπους σε επιθετικές αλλά και κοινωνικά σωστές συμπεριφορές. Συζητάνε με 

τα παιδιά τι συναισθήματα τους προκαλούν αυτές οι εικόνες, και τονίζουν τα προβλήματα που 

προκαλούνται στη ζωή των παιδιών οι καταστάσεις εκφοβισμού αλλά και οι κοινωνικά σωστές 

συμπεριφορές.  Στην  δεύτερη  φάση  ο  εκπαιδευτικός  με  τη  βοήθεια  του  ρομπότ  προσπαθεί  να 

παρουσιάσει  διάφορες  κοινωνικές  συμπεριφορές.  Το  ρομπότ  αντιδρά  ανάλογα  με  το  που  το 

ακουμπάνε τα παιδιά και για πόση ώρα. Έτσι, επηρεάζουν τη συμπεριφορά του ρομπότ και τα 

συναισθήματά του.     

Υπάρχουν τρεις αισθητήρες επαφής πάνω στο ρομπότ, ο ένας βρίσκεται στο κεφάλι και 

άλλοι δύο στην έξω μεριά των ώμων του. Όσο ο μαθητής ακουμπάει το ρομπότ στο κεφάλι του 

τότε  το  πρόσωπο  στην  οθόνη  του  ρομπότ  καλυτερεύει,  ανάβει  σε  πράσινο  χρώμα  το  LED, 

ακούγεται  ο  αντίστοιχος  ήχος  και  μειώνεται  η  ένταση  κίνησης.  Ενώ  για  όση  ώρα  ο  χρήστης 

ακουμπάει το ρομπότ σε κάποιο ή και στα δύο του χέρια αυτό αποκτά πιο λυπημένο πρόσωπο, 

ανάβουν  τα  LED  σε  κόκκινο  χρώμα,  ακούγεται  ο  αντίστοιχος  ήχος  και  αυξάνεται  η  ένταση 

κίνησης. 

Η  συνάρτηση  start()  (Εικόνα  76)  είναι  υπεύθυνη  για  τα  γραφικά.  Η 

touch_contol()  (Εικόνα  77)  ανάλογα  με  το  άγγιγμα  εκτελεί  τις  συναρτήσεις  αλλαγής 

καταστάσεων. Συγκεκριμένα με το άγγιγμα του ρομπότ στους ώμους καλυτερεύει η διάθεση του 

ρομπότ. Αντίθετα με το άγγιγμα του χρήστη στο κεφάλι χειροτερεύει η διάθεση του ρομπότ. 

 

Εικόνα 76: Κλάση σεναρίου «Κοινωνική Συμπεριφορά»