background image

92 

 

Σκοπός του σεναρίου είναι η ανάπτυξη επικοινωνιακής και κοινωνικής αλληλεπίδρασης, 

των μαθητών με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, με άλλα άτομα. Το ρομπότ λειτουργεί ως 

μεσολαβητής, ο οποίος διευκολύνει την εκδήλωση συναισθημάτων και συμπεριφορών του χρήστη. 

Το σενάριο αποτελείται από δύο φάσεις, στην πρώτη ο εκπαιδευτικός διηγείται μια ιστορία στην 

οποία ο μαθητής με σύνδρομο Άσπεργκερ θα πρέπει να συνεργαστεί στην επιλογή καρτών (Εικόνα 

69), που περιέχουν ζώα, για την εργασία τους. Κατά την δεύτερη φάση ο εκπαιδευτικός εξηγεί 

τους κανόνες αλληλεπίδρασης με το ρομπότ. Στην οθόνη του ρομπότ εμφανίζονται από κοινού το 

πρόσωπο  και  μία  απεικόνιση  ενός  αυτοκόλλητου  (Εικόνα  70).  Υπάρχουν  τρεις  απεικονίσεις 

αυτοκόλλητων, μία γάτα, ένας σκύλος και ένα άλογο. Με την έναρξη του σεναρίου ο χρήστης θα 

πρέπει να διακρίνει το εικονιζόμενο αυτοκόλλητο και να δείξει στην κάμερα του το σωστό. Σε 

αυτή την περίπτωση η κατάσταση του προσώπου καλυτερεύει κατά μία, ακούγεται ο αντίστοιχος 

ήχος  και  το  LED  γίνεται  πράσινο.  Σε  αντίθετη  περίπτωση  το  πρόσωπο  του  αποκτά  κατά  μια 

κατάσταση  πιο  λυπημένη  από  την  τωρινή,  ακούγεται  ο  αντίστοιχος  ήχος  και  το  LED  γίνεται 

κόκκινο. Η διαδικασία συνεχίζεται άλλες δύο φορές με αλλαγή του αυτοκόλλητου που εμφανίζεται 

στην οθόνη και της αναμονής της αντίστοιχης εικόνας από τον χρήστη. 

 

Εικόνα 69: Ενδεικτικές κάρτες ζώων σεναρίου «Ειδική Κοινωνική Αλληλεπίδραση»