background image

26 

 

προσώπου και επικοινωνίας μέσω ομιλίας. Επίσης στο ένα σύστημα η ανάθεση λειτουργιών και 

χειρισμού του ρομπότ γίνεται μέσω μιας εφαρμογής κινητού ενώ στην δεύτερη διατίθενται δύο 

tablet με τα οποία αλληλεπιδρούν το παιδί και ο εκπαιδευτικός.   

Το Moxie εξειδικεύεται κυρίως στην συντροφικότητα και στην βελτίωση της ικανότητας 

του παιδιού να συναναστρέφεται και επικοινωνεί με άλλα άτομα, ενώ το    QTrobot εστιάζει στην 

βελτίωση δεξιοτήτων των παιδιών με ΔΑΦ που σχετίζονται με τη συγκέντρωση, την επικοινωνία 

και την κατάλληλη συμπεριφορά ανά περίσταση.   

Το  σύστημα  που  παρουσιάζεται  μέσω  της  συγκεκριμένης  εργασίας  στοχεύει  στην 

αναγνώριση και κατανόηση την συναισθημάτων, που εκφράζονται από το ρομπότ, με σκοπό την 

ανάπτυξη της ενσυναίσθησης.   

Το σύστημα που αναπτύχθηκε διαθέτει μια οθόνη αφής με την οποία πραγματοποιείται η 

διαχείριση  του.  Τα  πλαστικά  του  μέρη  είναι  εκτυπωμένα  σε  τρισδιάστατο  εκτυπωτή,  συνεπώς 

δίνεται  η  δυνατότητα  στους  χρήστες  να  εκτυπώσουν  κομμάτια  που  μπορεί  να  έχουν  υποστεί 

φθορές  ή  να  προσθέσουν  διάφορα  εξαρτήματα  τα  οποία  θα  συνοδεύονται  από  το  αντίστοιχο 

σενάριο.  Πέρα  από  τα  βασικά  προ  εγκατεστημένα  σενάρια  που  διαθέτει  το  ρομπότ,  δίνεται  η 

δυνατότητα  ανάπτυξης  και  προσθήκης  σεναρίων  από  τους  ιδίους  τους  χρήστες  μέσω  της 

διασύνδεσης με πληροφοριακό σύστημα

Μετά την ανάλυση των υλοποιήσεων, αδιαμφισβήτητα, διαπιστώνεται ότι το σύστημα, που 

αναπτύχθηκε  στην  συγκεκριμένη  εργασία,  δέχεται  περαιτέρω  ανάπτυξη  προκείμενου  να  είναι 

ανταγωνιστικό. 

1.4 Σύνοψη 

Στο  συγκεκριμένο  κεφάλαιο  συνοψίστηκαν  οι  προβληματισμοί  που  οδήγησαν  στην 

εκπόνηση της συγκεκριμένης εργασίας. Ακολούθως, παρατέθηκαν οι προϋποθέσεις οι οποίες είναι 

αναγκαίο  να  καλύπτονται.  Έγινε  παρουσίαση  και  σύγκριση  παρόμοιων  υλοποιημένων 

συστημάτων. Στο επόμενο κεφάλαιο, εξετάζεται το θεωρητικό υπόβαθρου των λογισμικών και 

των τεχνολογιών, στις οποίες στηρίζεται το αντικείμενο μελέτης.