background image

22 

 

Προκειμένου  άτομα  που  χαρακτηρίζονται  από  νευρο-αναπτυξιακές  διαταραχές  να 

ενταχθούν στην κοινωνία μας είναι απαραίτητο να ξεκινήσει η εκπαίδευση και η ενημέρωση όλων 

των ατόμων από μικρή ηλικία. Συστήνετε από ειδικούς να συνεχίσει η ανάπτυξη παιχνιδιών και 

εργαλείων που θα βοηθούν τον εκπαιδευτικό να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει τα παιδιά.         

 

1.2 Σκοπός του έργου         

Η αέναη ανάπτυξη της τεχνολογίας και η εύκολή πρόσβαση στην ενημέρωση φέρνουν στο 

προσκήνιο ανάρμοστες συμπεριφορές προς άτομα που αντιμετωπίζουν διαταραχές στο φάσμα του 

αυτισμού. Υστέρα από αναζητήσεις για τρόπους εξάλειψης των φαινομένων αυτών παρατηρήθηκε 

ότι καθοριστικό ρολό παίζει η κατανόηση της συμπεριφοράς των άλλων ατόμων, καθώς και των 

κινήτρων τους. Στα πλαίσια αυτά γεννήθηκε η ιδέα για την δημιουργία ενός εργαλείου που θα 

βοηθήσει στην ερμηνεία του τρόπου συμπεριφοράς των ατόμων με ΔΑΦ.   

Η κατασκευή ενός  ρομποτικού συστήματος, το οποίο θα παράγει συναισθήματα και  θα 

απευθύνεται  σε  παιδιά  ηλικίας  τεσσάρων  με  εννέα  ετών  θα  προορίζεται  για  χρήση  σε 

εκπαιδευτικές  μονάδες,  με  στόχο  την  ανάπτυξη  της  ενσυναίσθησης  τους.  Κρίθηκε  αναγκαία  η 

μελέτη και ανάπτυξη σεναρίων τα οποία δίνουν στον εκπαιδευτικό την δυνατότητα να παρουσιάσει 

συμπεριφορές των ατόμων με ΔΑΦ, να συζητήσει και να προτείνει τις ενδεικνυόμενες αντιδράσεις 

απέναντι σε αυτές τις συμπεριφορές. Ο εκπαιδευτικός είναι χρήσιμο να έχει την δυνατότητα να 

δημιουργήσει τα δικά του, σενάρια προσαρμοσμένα στις ανάγκες των μαθητών, προκειμένου να 

γίνουν πιο κατανοητές οι συμπεριφορές των ατόμων με ΔΑΦ. 

Σκοπός  του  ρομπότ  είναι  να  αποτελέσει  ένα  βοηθητικό  εργαλείο,  τόσο  για  την 

αποτελεσματικότερη ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, όσο και για να εμπλουτίσει τον παραδοσιακό 

τρόπο διδασκαλίας με περισσότερες διαδραστικές μεθόδους. 

1.3 Παρόμοιες Εργασίες 

Μετά  από  μια  ενδελεχή  έρευνα  σε  διάφορους  διαδικτυακούς  τόπους  εκπαιδευτικού  και 

τεχνολογικού  ενδιαφέροντος,  παρουσιάζονται  παρόμοιες  υλοποιήσεις  συστημάτων,  που 

απευθύνονται  στην  ανάπτυξη  της  ενσυναίσθησης.  Περιγράφονται  τα  χαρακτηριστικά  των