background image

Σχεδιασμός και Υλοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικών Δαπανών  

72 

 

Κεφάλαιο 5

ο

 – Επίλογος  

Προηγουμένως,  στο  τέταρτο  κεφάλαιο,  αναλύθηκαν  εκτεταμένα  όλες  οι 

διαδικασίες που αναπτύχθηκαν για τη δημιουργία του δυναμικού ιστοχώρου. Σε αυτό 

το κεφάλαιο, το οποίο αποτελεί και το τελευταίο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, 

αρχικά,  συνοψίζονται  οι  όλες  οι  απαραίτητες  πληροφορίες  για  το  σύστημα  που 

υλοποιήθηκε,  έπειτα,  παρουσιάζονται  οι  μετρικές  αυτού,  καθώς  επίσης  και  τα 

συμπεράσματα  που  προέκυψαν.  Προς  το  τέλος  του  κεφαλαίου,  αναφέρονται  τα 

πλεονεκτήματα, οι αδυναμίες, οι ευκαιρίες και οι απειλές που εμφανίζει το σύστημα, 

ενώ δεν παραλείπονται οι προτάσεις για μελλοντικές επεκτάσεις. 

 

5.1 Σύνοψη και μετρικές του συστήματος 

Για  την  παρούσα  διπλωματική  εργασία  σχεδιάστηκε  και  αναπτύχθηκε  ένα 

σύστημα  διαχείρισης  προσωπικών  δαπανών.  Ο  στόχος  υλοποίησης  του 

πληροφοριακού αυτού συστήματος είναι να παρέχει λειτουργίες, όπως η καταγραφή 

και η παρακολούθηση των οικονομικών εξόδων ενός ατόμου, με σημαντικότερη αυτή 

της εξαγωγής των στατιστικών αποτελεσμάτων. 

Τα δύο κύρια δομικά στοιχεία του συστήματος είναι ένας ιστοχώρος και η βάση 

δεδομένων  που  τον  συνοδεύει.  Η  ανάπτυξη  πραγματοποιήθηκε  κυρίως  μέσω  των 

γλωσσών  προγραμματισμού  διαδικτύου  PHP  και  JavaScript,  ενώ  βοηθητικά 

χρησιμοποιήθηκαν  κάποιες  έτοιμες  βιβλιοθήκες,  όπως  είναι  η  Bootstrap,  για  τη 

μορφοποίηση  που  ανταποκρίνεται  στα  διάφορα  μεγέθη  οθονών,  η  jQuery,  για  τη 

διευκόλυνση  προγραμματισμού  σε  JavaScript  ή  η  Chart.js,  για  την  εξαγωγή 

στατιστικών γραφημάτων. Για την επικοινωνία με τη βάση δεδομένων συντάχθηκαν 

ερωτήματα  SQL,  με  χρήση  προκατασκευασμένων  εντολών  PDO,  για  μεγαλύτερη 

ασφάλεια.  

Το σύστημα διαθέτει δύο τύπους χρηστών, το απλό μέλος και το διαχειριστή. Ο 

κάθε εγγεγραμμένος χρήστης έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί και να επεξεργάζεται 

τις προσωπικές του κατηγορίες εξόδων, να κάνει χρήση των υπαρχόντων κατηγοριών 

συστήματος, να εισάγει και να επεξεργάζεται δαπάνες και τέλος να παρακολουθεί τα 

στατιστικά  αποτελέσματα  των  δαπανών  του.  Ο  διαχειριστής  έχει  τις  αρμοδιότητες