background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

71 

 

γκριμάτσες. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίσαμε το κοινό φόντο στα δείγματα, δηλαδή την 

ύπαρξη προσώπου, και παράλληλα τη διαστρεβλωμένη εικόνα του στόματος (Εικόνα 12) 

σε σχέση πάντα με την έκφραση στην οποία στοχεύουμε. Το θετικό με τα δείγματα που 

συλλέχτηκαν  και  απεικόνιζαν  τις  εκφράσεις  ενδιαφέροντος,  ήταν  ότι  αυτά  αποτέλεσαν 

επίσης  ιδανικά  δείγματα  αρνητικών  εικόνων  και  κατ’  επέκταση  χρησιμοποιήθηκαν 

συμπληρωματικά και γι’ αυτόν το σκοπό. Πιο συγκεκριμένα, οι εικόνες με χαμογελαστό 

και  αυτές  με  ανοιχτό  στόμα  χρησιμοποιήθηκαν  σαν  αρνητικές  για  την  εκπαίδευση  του 

ταξινομητή που τελικά θα αναγνώριζε λυπημένο στόμα. Αντίστοιχα λειτούργησαν και οι 

εικόνες των υπόλοιπων εκφράσεων. 

 

Εικόνα 12: Παράδειγμα φωτογραφίας με διαστρεβλωμένη μορφή στόματος που χρησιμοποιήθηκε σαν 

αρνητική εικόνα 

Το πιο χρήσιμο τμήμα των θετικών εικόνων είναι η περιοχή που περιλαμβάνει το 

αντικείμενο  ενδιαφέροντος.  Για  να  χρησιμοποιηθούν  ουσιαστικά  οι  θετικές  εικόνες  και 

να  μπορέσει  να  γίνει  κατανοητό,  κατά  τη  διαδικασία  της  εκπαίδευσης,  ποιο  είναι  το 

αντικείμενο  προς  αναγνώριση,  θα  πρέπει  να  οριοθετηθεί  με  κάποιον  τρόπο  η  περιοχή 

ενδιαφέροντος (Region Of Interest, ROI). Η οριοθέτηση αυτή πρέπει να γίνει με προσοχή 

και  συγκεκριμένες  προδιαγραφές.  Το  αντικείμενο  ενδιαφέροντος  θα  πρέπει  να 

απεικονίζεται μέσα σε ένα ορθογώνιο πλαίσιο ή να απομονωθεί εντελώς από την αρχική 

εικόνα,  όντας  πάλι  σε  ορθογώνιο  σχήμα  (Εικόνα  13).  Επιπλέον,  οι  οριοθετημένες 

περιοχές πρέπει να έχουν όσο γίνεται παρόμοιο μέγεθος μεταξύ των εικόνων.