Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική
παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού
67
Κεφάλαιο 4:
Υλοποίηση του συστήματος
Στο παρόν κεφάλαιο θα αναλυθεί διεξοδικά ο τρόπος λειτουργίας της εφαρμογής
καθώς και όλα τα τμήματά που αναπτύχτηκαν ξεχωριστά μέχρι να παραχθεί στο τελικό
προϊόν. Πιο αναλυτικά, αναφέρονται ο τρόπος εκπαίδευσης των ταξινομητών
αναγνώρισης, τα στάδια από τα οποία περνάει ο αλγόριθμος καθώς και όλες οι
λεπτομέρειες για τη δημιουργία των συνδέσεων μεταξύ του υπολογιστή και του
μικροϋπολογιστή με σκοπό την ανταλλαγή μηνυμάτων.
4.1 Εκπαίδευση ταξινομητών
Εκτενές και πολύ σημαντικό μέρος της διαδικασίας ανάπτυξης της εφαρμογής
αποτέλεσε η εκπαίδευση των ταξινομητών που τελικά χρησιμοποιήθηκαν. Η βιβλιοθήκη
OpenCV παρέχει κάποιους ήδη εκπαιδευμένους ταξινομητές, έτοιμους προς χρήση σε
αλγόριθμους αναγνώρισης. Από αυτούς τους ταξινομητές, δύο φάνηκαν χρήσιμοι και
τελικά χρησιμοποιήθηκαν στον αλγόριθμο που αναπτύξαμε. Ο πρώτος είναι ο
ταξινομητής που εκπαιδεύτηκε για την ανίχνευση προσώπου και ο δεύτερος, αυτός που
εκπαιδεύτηκε για την ανίχνευση ματιών. Ωστόσο, επιτακτικής σημασίας χαρακτηριστικό
το οποίο έπρεπε να ανιχνευτεί για την επίτευξη του στόχου που τέθηκε ήταν το
ανθρώπινο στόμα. Η βιβλιοθήκη OpenCV παρέχει έτοιμο ταξινομητή και για την
ανίχνευση στόματος, κάτι το οποίο για την παρούσα εφαρμογή δεν ήταν αρκετό. Για να
επιτύχουμε στην αναγνώριση συναισθήματος ήταν απαραίτητη η χρήση πιο ειδικευμένων
ταξινομητών πάνω στην ανίχνευση των τριών εκφράσεων στόματος, του χαμογελαστού,
του λυπημένου και του ανοιχτού, που αντιστοιχούν τελικά στα τρία συναισθήματα προς
αναγνώριση, της χαράς, της λύπης και της νύστας.
Για να ολοκληρωθεί η εκπαίδευση των ταξινομητών χρειάζονται τα εξής στάδια: