background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

62 

 

χρήσιμες καθώς το μέγεθος των διαβαθμίσεων είναι μεγάλο γύρω από τις άκρες και τις 

γωνίες (περιοχές με απότομες αλλαγές έντασης). Σημειώνεται ότι οι άκρες και οι γωνίες 

μιας  εικόνας  φέρουν  πολύ  περισσότερες  πληροφορίες  σχετικά  με  το  σχήμα  του 

αντικειμένου από ότι οι επίπεδες περιοχές. 

Η διαδικασία απόσπασης του περιγραφέα μπορεί να χωριστεί σε τέσσερα βήματα:  

1.  Τον υπολογισμό της κλίσης του φορέα για κάθε ένα από τα εικονοστοιχεία 

2.  Την ομαδοποίηση των εικονοστοιχείων σε κύτταρα  

3.  Τη δημιουργία μπλοκ από ομάδες κυττάρων σε και  

4.  Τη δημιουργία του περιγραφέα. [31] 

Για να υπολογιστεί ένας περιγραφέας HOG, πρέπει πρώτα να υπολογιστούν οι οριζόντιες 

και  κάθετες  κλίσεις  σε  μια  εικόνα.  Ο  υπολογισμός  των  κλίσεων  γίνεται  μέσα  από  τον 

καθορισμό  των  τιμών  με  βάση  τα  εικονοστοιχεία  της  εικόνας,  προκειμένου  να 

υπολογιστεί το ιστόγραμμα των κλίσεων. Αυτό επιτυγχάνεται εύκολα φιλτράροντας την 

εικόνα με τους ακόλουθους πυρήνες (Εικόνα 8).

 

 

Εικόνα 8: Πυρήνες που χρησιμοποιούνται για το φιλτράρισμα των εικόνων. 

Στη συνέχεια, τα εικονοστοιχεία ομαδοποιούνται σε κύτταρα, όπως φαίνεται στην 

Εικόνα 9 (c). Στο τρίτο βήμα, δημιουργούνται μπλοκ με την ομαδοποίηση των κυττάρων, 

όπως φαίνεται στην  Εικόνα  9  (e) και  Εικόνα  9  (b). Στο τέταρτο βήμα,  Εικόνα 9 (d), ο 

περιγραφέας  δημιουργείτε.  Ο  περιγραφέας  αποτελείται  ουσιαστικά  από  μια  λίστα 

ιστογραμμάτων κυττάρων όλων των μπλοκ. Η τοπική διακύμανση του φωτός ή η υψηλή 

αντίθεση  μεταξύ  του  προσκηνίου  και  του  φόντου  μπορεί  να  είναι  ένα  ζήτημα  στην 

επεξεργασία  εικόνας.  Ο  τρόπος  μείωσης  του  προβλήματος  είναι  η  ομαλοποίηση  των 

ιστογραμμάτων σύμφωνα με τους γείτονές τους.