background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

54 

 

στατιστικών μέσα στο χρόνο. Επιπροσθέτως, άλλες τεχνικές αντιμετωπίζουν το θόρυβο ή 

άλλες  διαστρεβλώσεις  φτιάχνοντας  ρητά  πρότυπα  βασισμένα  αποκλειστικά  στα 

διαθέσιμα  δεδομένα.  Παραδείγματος  χάριν,  λόγω  του  ότι  οι  διαστρεβλώσεις  φακών 

γίνονται σε μεγάλο βαθμό κατανοητές, η εκπαίδευση μπορεί να γίνει μόνο με βάση τις 

παραμέτρους  ενός  απλού  πολυωνυμικού  μοντέλου  έτσι  ώστε  να  μπορούν  να 

περιγραφούν και κατ’ επέκταση να διορθωθούν τέτοιου είδους διαστρεβλώσεις. 

 

 

3.2 Βιβλιοθήκη OpenCV 

 

Tο  OpenCV  [17]

 

είναι  μία  ανοιχτού  κώδικα  βιβλιοθήκη  που  χρησιμοποιείται  σε 

εφαρμογές  σχετικές  με  την  όραση  υπολογιστή  και  την  εκπαίδευση  μηχανών.  Η 

βιβλιοθήκη αυτή είναι γραμμένη σε γλώσσες προγραμματισμού C και C++ και μπορεί να 

χρησιμοποιηθεί  σε  διάφορα  λογισμικά  όπως  Linux,  Windows  και  Mac  OS  X. 

Ταυτόχρονα, γίνεται ανάπτυξη της βιβλιοθήκης ώστε να είναι συμβατή με τις γλώσσες 

προγραμματισμού Python, Ruby, Matlab κ.α. Το OpenCV σχεδιάστηκε για να προσφέρει 

υπολογιστική επάρκεια, στοχεύοντας κυρίως στις εφαρμογές πραγματικού χρόνου. Λόγω 

του  ότι  έχει  γραφτεί  σε  βελτιστοποιημένη,  ως  προς  την  απόδοση,  γλώσσα 

προγραμματισμού C μπορεί να εκμεταλλευτεί τα οφέλη που προσφέρουν οι πολυπύρηνοι 

επεξεργαστές.  Βέβαια,  τα  πιο  χρήσιμα,  ίσως,  χαρακτηριστικά  του  OpenCV  είναι  η 

αρχιτεκτονική  και  η  διαχείριση  μνήμης.  Προσφέρει  μία  δομή  στην  οποία  ο 

προγραμματιστής μπορεί να δουλέψει πάνω σε εικόνες και βίντεο με όποιον τρόπο θέλει, 

χρησιμοποιώντας αλγόριθμους του OpenCV ή και δικούς του, χωρίς να απασχολείται με 

το να δεσμεύει και να αποδεσμεύει μνήμη για τα δεδομένα εικόνας του. 

Η  βιβλιοθήκη  OpenCV  ξεκίνησε  επίσημα  σαν  ένα  έργο  στα  πλαίσια  του  Intel 

Research  που  είχε  ως  στόχο  να  αναπτύξει  τεχνολογίες  γύρω  από  τις  εφαρμογές  με 

μεγάλες απαιτήσεις σε CPU. Ανάμεσα στους πιο σημαντικούς συνεισφέροντες του έργου 

αυτού  ήταν  μέλη  του  Intel  Research  της  Ρωσίας  και  η  ομάδα  του  Intel  Performance 

Library. Τα αντικείμενα αυτού του έργου ήταν τα παρακάτω: