Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική
παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού
49
όλα τα στάδια επεξεργασίας, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων, στην περίπτωση
αυτή των ματιών, τα οποία ελέγχουν μηχανικά το φωτισμό μέσω της ίριδας και
συντονίζουν τη λήψη σήματος στην επιφάνεια του αμφιβληστροειδή.
Αντιθέτως, τα συστήματα όρασης, κατά βάση, είναι ακόμα αρκετά αφελή. Ως επί
το πλείστον, σε αυτά δεν υπάρχει καμία ενσωματωμένη αναγνώριση προτύπων, κανένας
αυτόματος έλεγχος εστίασης και διαφράγματος κάμερας και καμία συσχέτιση λόγω ετών
εμπειρίας. Στην Εικόνα 3, για παράδειγμα, το ανθρώπινο μάτι παρατηρώντας το
μαρκαρισμένο σημείο, βλέπει τον πλαϊνό καθρέφτη του αυτοκινήτου από τη μεριά του
οδηγού.
Εικόνα 3: Ο πλαϊνός καθρέπτης από τη μεριά του οδηγού, όπως γίνεται αντιληπτός από τη μηχανική
όραση. Κάθε αριθμός του πλέγματος αντιστοιχίζεται σε κάποια συνιστώσα του αντικειμένου με έντονο το
στοιχείο του θορύβου.
Από την άλλη μεριά, το μόνο που «βλέπει» ο υπολογιστής ενός συστήματος
όρασης στην ίδια εικόνα είναι ένα πλέγμα αριθμών. Κάθε μεμονωμένος αριθμός από
αυτό το πλέγμα περιέχει ένα μεγάλο στοιχείο θορύβου και έτσι από μόνος του δίνει
ελάχιστες πληροφορίες για το αντικείμενο. Στόχος της μηχανικής όρασης είναι να
μετατραπεί αυτό το θορυβώδες σύνολο αριθμών στην αντίληψη «πλαϊνός καθρέφτης».