background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

48 

 

το ότι  «η κάμερα είναι  τοποθετημένη σε ένα  αυτοκίνητο»  ή  το ότι  «το  λέιζερ εύρεσης 

απόστασης υποδεικνύει ότι υπάρχει αντικείμενο σε απόσταση ενός μέτρου». Η απόφαση 

που  τελικά  θα  ληφθεί  μπορεί  να  είναι  του  τύπου  «υπάρχει  ένα  άτομο  στην  εικόνα»  ή 

«υπάρχουν  δεκατέσσερα  καρκινικά  κύτταρα  σε  αυτή  την  απεικόνιση».  Μια  νέα 

απεικόνιση μπορεί να σημαίνει τη μετατροπή μιας έγχρωμης εικόνας σε μία με χρώματα 

που ανήκουν στην κλίμακα του γκρι ή την αφαίρεση της κίνησης από μία ροή εικόνων.

 

Η  μηχανική  όραση  επιδιώκει  να  εφαρμόσει  θεωρίες  και  μοντέλα  για  την 

κατασκευή  μηχανικών  συστημάτων  με  δυνατότητα  όρασης.  Παραδείγματα  στα  οποία 

τέτοια συστήματα βρίσκουν εφαρμογή είναι τα εξής:

 

1. 

Έλεγχος διαδικασιών (π.χ. ένα βιομηχανικό ρομπότ ή ένα αυτόνομο όχημα)

 

2.  Ανίχνευση συμβάντων (π.χ. οπτική επιτήρηση) 

3.  Οργάνωση  πληροφοριών  (π.χ.  ευρετηριοποίηση  βάσεων  δεδομένων  και 

ακολουθιών εικόνων) 

4.  Εξομοίωση  αντικειμένων  και  περιβαλλόντων  (π.χ.  βιομηχανική  επιθεώρηση, 

ιατρική ανάλυση εικόνας ή τοπογραφική εξομοίωση) 

5. 

Αλληλεπίδραση  χρηστών  με  υπολογιστικά  συστήματα  (π.χ.  ως  είσοδος  σε  μια 

συσκευή επικοινωνίας ανθρώπου / μηχανής).

 

Οι  άνθρωποι,  ως  οπτικά  όντα,  μπορεί  να  θεωρήσουν  ότι  οι  εργασίες  που  είναι 

σχετικές  με  την  όραση  μηχανής  πιθανότατα  είναι  εύκολες.  Αυτό  συμβαίνει  γιατί  εκ 

πρώτης  όψεως  είναι  εύκολο  για  το  ανθρώπινο  μάτι  να  αντιληφτεί  πού  βρίσκεται,  ένα 

αντικείμενο μέσα σε μία εικόνα. Όμως πίσω από αυτή τη φαινομενικά εύκολη δουλειά 

κρύβεται μια πολύπλοκη διαδικασία. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος διαιρεί το οπτικό σήμα σε 

πολλά  κανάλια  μέσω  των  οποίων  ρέουν  διαφορετικά  είδη  πληροφοριών.  Ο  εγκέφαλος 

διαθέτει ένα σύστημα που αναγνωρίζει, με τρόπο τέτοιο που εξαρτάται από τον εκάστοτε 

στόχο, τα σημαντικά μέρη της εικόνας ενώ παράλληλα καταστέλλει την εξέταση άλλων 

περιοχών. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας γίνεται μαζική ανατροφοδότηση του 

οπτικού  ρεύματος,  η  οποία  μέχρι  τώρα  έχει  γίνει  ελάχιστα  κατανοητή.  Ταυτόχρονα 

υπάρχουν  ευρείες  συνειρμικές  είσοδοι  από  μυϊκούς  αισθητήρες  ελέγχου,  αλλά  και  από 

άλλες αισθήσεις που επιτρέπουν στον εγκέφαλο να χρησιμοποιήσει όλες τις γνώσεις και 

συσχετίσεις  που  έχουν  προκύψει  από  τα  πολλαπλά  χρόνια  ζωής  του  ανθρώπου  στον 

κόσμο.  Η  ανατροφοδότηση  κάνει  κύκλους  μέσα  στον  εγκέφαλο,  πηγαίνοντας  πίσω  σε