background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

47 

 

 

 

 

Κεφάλαιο 3: 

Μηχανική όραση και περιγραφείς 

χαρακτηριστικών 

 

Στο  ακόλουθο  κεφάλαιο  εισάγονται  οι  έννοιες  της  μηχανικής  όρασης  για  να 

ενταχθεί  ο  αναγνώστης  σε  αυτές  και  να  αντιληφθεί  το  υπόβαθρο  της  παρούσας 

διπλωματικής εργασίας. Πιο συγκεκριμένα, αναλύονται ο τρόπος ανάπτυξης, οι χρήσεις 

της  μηχανικής  όρασης,  οι  τομείς  που  επηρεάζονται  από  αυτή  και  οι  βιβλιοθήκες  που 

χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη εφαρμογών βασισμένων σε αυτή. Τέλος, γίνεται μία 

αναλυτική παρουσίαση δύο ειδών ταξινομητών για την ανίχνευση αντικειμένων και των 

χαρακτηριστικών  που  οδήγησαν  στην  επιλογή  του  τύπο  που  τελικά  χρησιμοποιήθηκε 

στον αλγόριθμο που αναπτύχτηκε.

 

 

 

3.1 Όραση υπολογιστή 

 

Η αίσθηση της όρασης θεωρείται η πιο σημαντική από τις πέντε αισθήσεις, καθώς 

δίνει τη δυνατότητα στους ανθρώπους να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τον κόσμο 

γύρω  τους.  Τη  δυνατότητα  αυτή  επιδιώκει  να  αντιγράψει  ή  ακόμα  και  να  ξεπεράσει  η 

μηχανική  ή  υπολογιστική  ή  αλλιώς  τεχνητή  όραση.  Αυτή  αποτελεί  ένα  επιστημονικό 

πεδίο  της  τεχνητής  νοημοσύνης  που  προσπαθεί  αλγοριθμικά  να  αναπαραστήσει  μία 

τρισδιάστατη  σκηνή  μέσω  της  επεξεργασίας  των  δισδιάστατων  εικόνων  που  λαμβάνει 

σαν  είσοδο  από  οπτικούς  αισθητήρες,  όπως  κάμερες,  με  κόστος  την  απώλεια  μεγάλου 

όγκου χρήσιμης πληροφορίας. [18]

 

Πιο συγκεκριμένα, ως όραση υπολογιστή ορίζεται η μετατροπή δεδομένων από μία 

κάμερα  σταθερής  εικόνας  ή  βίντεο  είτε  σε  μία  απόφαση  είτε  σε  μία  άλλου  είδους 

απεικόνιση.  Όλες  αυτές  οι  μετατροπές  γίνονται  για  την  επίτευξη  ενός  συγκεκριμένου 

στόχου. Τα δεδομένα εισόδου μπορεί να περιέχουν κάποιες συναφείς πληροφορίες όπως