Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική
παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού
38
και στον τομέα της τρισδιάστατης όρασης μηχανής. Τέλος, μέσω πλαισίων
προσανατολισμένων στην εκπαίδευση μηχανής, μπορεί να γίνει εκπαίδευση συστημάτων
για ανίχνευση και αναγνώριση αντικειμένων και ανάκτηση εικόνας.
Όσον αφορά στην εκπαίδευση μηχανής συγκεκριμένα, το παραπάνω εργαλείο
προσφέρει εκπαιδευμένους ταξινομητές, έτοιμους να χρησιμοποιηθούν για αναγνώριση
προτύπων, αλλά και τη δυνατότητα στους χρήστες να εκπαιδεύσουν κάποιον ταξινομητή
δικής τους προτίμησης. Επιπλέον, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει
αυτούς τους ταξινομητές μέσω της ήδη έτοιμης εφαρμογής για αναγνώριση
αντικειμένων, η οποία χρησιμοποιεί τον αλγόριθμο Viola-Jones και ανιχνεύει πρόσωπα,
μάτια, μύτη, στόμα ή το επάνω μέρος του ανθρώπινου κορμού. Στην παρούσα
διπλωματική εργασία το εργαλείο αυτό χρησιμοποιήθηκε για να εκπαιδευτούν
συγκεκριμένοι ταξινομητές για χαμόγελο, λύπη και ανοιχτό στόμα και να
χρησιμοποιηθούν στον αλγόριθμο που αναπτύχτηκε. Για να παραχθούν τα τελικά αρχεία
που χρησιμοποιήθηκαν για την εκπαίδευση, έγινε εκμετάλλευση, επίσης, του εργαλείου
Training Image Labeler για να σημειωθεί η περιοχή ενδιαφέροντος στις εικόνες που
συλλέχτηκαν. [8]
2.4 Motion
Το Motion είναι μία εφαρμογή χαμηλών σε υπολογιστική ισχύ απαιτήσεων, αλλά
παρόλα αυτά μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κλειστά συστήματα παρακολούθησης μέσω
λογισμικού Linux. Δύναται να λειτουργήσει με οποιαδήποτε κάμερα συμβατή με το
λογισμικό αυτό, συμπεριλαμβανομένων όλων των V4L (Video4Linux) Webcam, πολλών
IP καμερών, Axis καμερών και υποστηρίζει λειτουργίες περιστροφής της κάμερας δεξιά,
αριστερά, πάνω και κάτω. [10]
Η κύρια λειτουργία της εφαρμογής Motion είναι η ανίχνευση κίνησης. Στην Εικόνα
1 φαίνεται ένα στιγμιότυπο κίνησης ενός ανθρώπου που ανιχνεύτηκε από κάμερα. Η
Εικόνα 2 είναι η ίδια, με τη διαφορά ότι έχει εφαρμοστεί πάνω της φίλτρο για την
απομάκρυνση θορύβου, σκόνης κ.α. (despeckle) από το Motion. Η μπλε περιοχή είναι η
μεγαλύτερη και είναι και αυτή που γίνεται αντιληπτή από το Motion ως κίνηση. Στην