background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

28 

 

1.4 Σύνοψη διπλωματικής εργασίας 

 

Το κείμενο δομείται σε έξι κεφάλαια, το καθένα από τα οποία πραγματεύεται ένα 

διαφορετικό ζήτημα που ερευνήθηκε κατά την υλοποίηση του εν λόγω συστήματος. Στα 

επιμέρους αυτά κεφάλαια γίνεται αναλυτική παρουσίαση, τόσο του υλικού μέρους, όσο 

και  του  λογισμικού  που  αναπτύχθηκαν.  Επίσης,  παρουσιάζονται  τα  προβλήματα  που 

ανέκυψαν και οι τρόποι επίλυσης αυτών.  

Στο  παρόν  κεφάλαιο  γίνεται  παρουσίαση  του  αντικειμένου  της  διπλωματικής 

εργασίας, τα κίνητρα ανάληψης και διεκπεραίωσης της έρευνας καθώς και μία σύνοψη 

της δομής που θα ακολουθήσει. 

Στο  δεύτερο  κεφάλαιο,  αναλύεται  λεπτομερώς  το  θεωρητικό  υπόβαθρο  και  τα 

εργαλεία  τα  οποία  χρησιμοποιήθηκαν  για  την  ανάπτυξη  του  συστήματος.  Το  κεφάλαιο 

αυτό  είναι  σημαντικό  καθώς  κατά  την  ανάγνωσή  του  ο  αναγνώστης  μπορεί  να 

κατανοήσει τα μέσα και το υλικό τα οποία συντέλεσαν στο να επιτευχθεί ο στόχος της 

εργασίας. 

Το τρίτο κεφάλαιο κάνει εκτενή αναφορά στην υπολογιστική όραση, τη βιβλιοθήκη 

που  χρησιμοποιήθηκε  και  γενικότερα  στις  βασικές  έννοιες  τις  επεξεργασίας  εικόνας  οι 

οποίες  είναι  απαραίτητες  για  την  υπόλοιπη  εργασία.  Επιπλέον,  στο  κεφάλαιο  αυτό 

παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά των περιγραφέων οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν για τις 

δοκιμές  και  την  τελική  ανάπτυξη  του  λογισμικού  ανίχνευσης  και  αναγνώρισης  των 

συναισθημάτων. 

Το  τέταρτο  κεφάλαιο,  αποτελεί  την  παρουσίαση  του  λογισμικού  μέρους  της 

εργασίας. Αναλύει όλο τον κύκλο εργασιών από την εκκίνηση του συστήματος μέχρι και 

την  επίτευξη  της  αναγνώρισης  συναισθήματος.  Εστιάζει  σε  όλες  τις  λειτουργίες  που 

εκτελούνται τόσο στον υπολογιστή όσο και στον μικροϋπολογιστή , αλλά και στη μεταξύ 

τους επικοινωνία. 

Στο  πέμπτο  κεφάλαιο  γίνεται  ανάλυση  του  υλικού  μέρους  της  εργασίας.  Πιο 

συγκεκριμένα,  παρουσιάζεται  ο  τρόπος  ενσωμάτωσης  των  ηλεκτρονικών  μέσων  στο 

παιχνίδι, αλλά και οι προσθήκες που έγιναν για να είναι αυτό εύχρηστο και προσιτό.