background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

25 

 

1.2 Κίνητρα διεξαγωγής διπλωματικής εργασίας 

 

Οι άνθρωποι έχουν σαν έμφυτο χάρισμα να αναγνωρίζουν τα αντικείμενα και την 

κατάσταση  στην  οποία  αυτά  βρίσκονται,  εκμεταλλευόμενοι  την  αίσθηση  της  όρασης. 

Σήμερα  οι  ανάγκες  για  αυτοματοποίηση  της  διαδικασίας  αναγνώρισης  είναι  ιδιαίτερα 

αυξημένες.  Έτσι,  ο  τομέας  της  μηχανικής  όρασης  έχει  αρχίσει  να  γνωρίζει  μεγάλη 

άνθιση,  με  τους  υπολογιστές  να  διαδραματίζουν  τον  πιο  σημαντικό  ρόλο.  Ταυτόχρονα, 

υπάρχει  διαρκής  ζήτηση  για  βελτιστοποίηση  της  διαδικασίας  επεξεργασίας  εικόνας  και 

την  παραγωγή  όσο  γίνεται  περισσότερων  αποτελεσμάτων  από  αυτήν,  τα  οποία  θα 

μπορούν να συσχετίζονται και να επηρεάζουν ποικίλους τομείς. Οι υπολογιστές, λοιπόν, 

συνδυάζουν  την  όραση  μηχανής  με  την  επεξεργασία  εικόνας  και  τα  αποτελέσματα 

γίνονται ολοένα και πιο θεαματικά. 

Αναλαμβάνοντας  την  παρούσα  διπλωματική  εργασία,  στόχος  ήταν  η  ένταξη  στο 

πεδίο  της  τεχνητής  όρασης  και  η  απόκτηση  γνώσεων  πάνω  σε  αυτό.  Εξίσου 

ενδιαφέρουσα  και  άξια  ενασχόλησης  αποτέλεσε  η  διαρκής  διεύρυνση  του  τομέα  των 

μικροϋπολογιστών. Είναι εντυπωσιακό το πώς ένας τόσο μικρός υπολογιστής προσπαθεί 

να  αντικαταστήσει  αυτούς  που  είναι  γνωστοί  και  χρησιμοποιούνται  μέχρι  τώρα,  να 

σταθεί  αντάξιος  και  να  επιτελέσει  πολλές  και  διαφορετικές  λειτουργίες.  Το  πιο 

σημαντικό χαρακτηριστικό των μικροϋπολογιστών, που αποδείχτηκε ιδιαίτερα χρήσιμο, 

είναι η δυνατότητα ενσωμάτωσής τους σε αντικείμενα προσιτά και καθημερινής χρήσης, 

καταφέρνοντας έτσι να τα μεταλλάξουν. Τα μετατρέπουν πλέον σε προγραμματισμένες 

μηχανές με αναρίθμητες δυνατότητες. 

Έχοντας  υπόψη  όλα  τα  παραπάνω,  συνδυάστηκαν  οι  τομείς  της  τεχνητής  όρασης 

και των ενσωματωμένων συστημάτων για να δημιουργηθεί  ένα καινοτόμο αντικείμενο, 

με δυνατότητα ευρείας χρήσης σε έναν εξίσου σημαντικό τομέα, που αυτή τη φορά δεν 

ανήκει στα πλαίσια της τεχνολογίας. Ο τομέας που επιλέχτηκε είναι η ψυχαγωγία και η 

διαπαιδαγώγηση  των  παιδιών,  ένας  τομέας  μείζονος  σημασίας,  καθώς  επηρεάζει  πολύ 

και επηρεάζεται από την ψυχολογία τους. Σκοπός, λοιπόν, ήταν η απόκτηση γνώσεων και 

η εξοικείωση πάνω σε δύο πολύ διαδεδομένους τομείς της επιστήμης των υπολογιστών 

και η χρήση αυτών για την ανάπτυξη ενός προϊόντος με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα.