Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική
παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού
22
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και έχοντας σαν κύριο γνώμονα τη
φροντίδα των παιδιών, σχεδιάστηκε και αναπτύχτηκε ένα έξυπνο παιχνίδι. Το παιχνίδι
αυτό εκμεταλλεύεται και συνδυάζει τα προνόμια που προσφέρουν οι μικροϋπολογιστές
αλλά και η αναγνώριση προτύπων μέσω τεχνητής όρασης. Σαν στόχο έχει να κρατάει τα
παιδιά, κυρίως μικρής ηλικίας, απασχολημένα, ασφαλή και σε εγρήγορση, να τα
συντροφεύει και να προλαβαίνει τις ανάγκες τους. Ταυτόχρονα διευκολύνει τους γονείς
δίνοντας τους κάποια παραπάνω ευελιξία. Αυτοί πλέον μπορούν να αφήνουν τα παιδιά
μόνα για μικρά χρονικά διαστήματα χωρίς ιδιαίτερη ανησυχία, αφού τα έχουν πάντα υπό
την επίβλεψή τους απομακρυσμένα.
1.1 Αντικείμενο διπλωματικής εργασίας
Ο τομέας των παιχνιδιών, μέχρι σήμερα, περιοριζόταν
στην κατασκευή και διάθεση
διαδραστικών παιχνιδιών τα οποία σχετίζονται με την κινησιολογική ανάπτυξη του
παιδιού και όχι τόσο με την πνευματική ή τη συναισθηματική. Συνεπώς, τα παιχνίδια
αυτά αλληλεπιδρούν με το παιδί ύστερα από κάποιο ερέθισμα, όπως είναι το πάτημα ενός
κουμπιού ή μέσω κάποιας φωνητικής εντολής, η οποία χρησιμοποιείται σε πιο
προηγμένα συστήματα.
Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και κυρίως την πρόοδο γύρω από τον τομέα της
μηχανικής όρασης, δημιουργήθηκε η δυνατότητα αναγνώρισης ανθρώπων, αλλά και πιο
συγκεκριμένα, χαρακτηριστικών των προσώπων τους και άλλων γνωρισμάτων όπως η
ηλικία, το φύλο κ.α. Έτσι τα προϊόντα τεχνολογίας αρχίζουν να έχουν περισσότερο
ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα και να προσαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες
του ατόμου, διαχωρίζοντάς το πλέον από το πλήθος και αντιμετωπίζοντας το σαν
ξεχωριστή οντότητα με δικά της γνωρίσματα.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία, αξιοποιήθηκαν οι δυνατότητες που προσφέρει
η όραση μηχανής και σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα των ενσωματωμένων
συστημάτων αναπτύχτηκε ένα καινοτόμο παιχνίδι, το οποίο μπορούν να αξιοποιήσουν
τόσο τα παιδιά, όσο και οι γονείς. Το έξυπνο αυτό παιχνίδι εισάγει την αναγνώριση
συναισθημάτων για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τον τομέα της ψυχαγωγίας των