background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

13 

 

Περίληψη 
 

Η  φροντίδα  και  η  προστασία  των  παιδιών  είναι  πάντα  οι  πρώτες  προτεραιότητες 

των  γονέων.  Η  ανατροφή  τους  κατά  την  βρεφική  ηλικία  είναι  ένας  τομέας  που  πάντα 

επιδέχεται  βελτιώσεις.  Τα  παιχνίδια  που  κυκλοφορούν  στο  εμπόριο  είναι 

κατασκευασμένα  για  να  συντροφεύουν  τα  παιδιά  και  να  τους  παρέχουν  τις  πρώτες 

γνώσεις.  Οι  απαιτήσεις,  όμως,  των  γονέων  από  ένα  παιχνίδι  είναι,  ιδανικά,  πολύ 

περισσότερες.

 

Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις απαιτήσεις και συνδυάζοντας τη μηχανική 

όραση με τα ενσωματωμένα συστήματα δημιουργήθηκε ένα έξυπνο παιχνίδι. Στόχος του 

είναι η καινοτομία στον κόσμο των παιχνιδιών και η παροχή νέων δυνατοτήτων. 

Το εν λόγω παιχνίδι καλύπτει τόσο τις ανάγκες των παιδιών όσο και των γονέων. 

Έχει  τη  μορφή  ενός  λούτρινου  παιχνιδιού,  στο  οποίο  ενσωματώνεται  ένας 

μικροϋπολογιστής  με  μία  κάμερα  και  ένα  ηχείο  συνδεδεμένα  πάνω  του.  Το 

ολοκληρωμένο σύστημα λαμβάνει εικόνα πραγματικού χρόνου από την κάμερα και την 

επεξεργάζεται για να ανιχνεύσει σε αυτήν εκφράσεις προσώπου. Στη συνέχεια, ανάλογα 

με  το  συναίσθημα  που  έχει  ανιχνευτεί  αντιδράει  αναπαράγοντας  έναν  ήχο  μέσω  του 

ηχείου.  Για  να  επιτευχθεί  το  αποτέλεσμα  αυτό,  προηγήθηκε  εκπαίδευση  κατάλληλων 

ταξινομητών.  Στην  επεξεργασία  του  βίντεο  συντελεί  ένας  υπολογιστής,  υψηλής 

επεξεργαστικής ισχύος και συνεπώς πραγματοποιείται επικοινωνία μεταξύ αυτού και του 

μικροϋπολογιστή με σκοπό την ανταλλαγή δεδομένων. Επιπλέον, το παιχνίδι προσφέρει 

τη  δυνατότητα  στους  γονείς  να  αποκτούν  πρόσβαση  στην  εικόνα  που  λαμβάνεται  από 

την κάμερα, για να μπορούν να παρακολουθούν το παιδί ανά πάσα στιγμή. 

Το παιχνίδι χαρακτηρίζεται από αυτονομία και είναι φορητό, καθώς η σύνδεση των 

τμημάτων  που  το  απαρτίζουν  γίνεται  δυναμικά  και  δεν  απαιτεί  παροχή  ρεύματος, 

δεδομένου  ότι  είναι  φορτισμένο.  Επιπρόσθετο  χαρακτηριστικό  του  είναι  η 

επεκτασιμότητα,  καθώς  μπορεί  να  εμπλουτιστεί  ώστε  να  αναγνωρίζει  πλήθος 

συναισθημάτων.  Μπορεί  να  χρησιμοποιηθεί  από  πολλές  ηλικίες  και  να  προσφέρει 

συντροφιά και πνευματική ανάπτυξη. 

Λέξεις  κλειδιά:  OpenCV,  Beagleboard  –xM,  Ενσωματωμένο  Σύστημα, 

Αναγνώριση Συναισθήματος, Έξυπνο παιχνίδι