background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

111 

 

μπορούν να υλοποιηθούν εφαρμογές που αφορούν μεγάλο εύρος τομέων. Σε συνδυασμό 

με  τα  ενσωματωμένα  συστήματα,  οι  εφαρμογές  αυτές  μπορούν  να  αποτελέσουν 

ολοκληρωμένα  συστήματα  και  να  διευκολύνουν  την  μετατροπή  απλών  συσκευών  σε 

ευφυείς,  με  ανεξάντλητες  δυνατότητες.  Εκμεταλλευόμενοι,  λοιπόν,  τα  πλεονεκτήματα 

αυτά καταφέραμε να κατασκευάσουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα με προσανατολισμό 

στον  πολύπλοκο  τομέα  της  ανατροφής  των  παιδιών  και  να  παράγουμε  επαρκή  και 

αξιόπιστα αποτελέσματα. 

 

 

6.2 Προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση 

 

Σε  όλα  τα  στάδια  της  διπλωματικής  εργασίας  που  εκπονήθηκε  προέκυψαν 

ζητήματα των οποίων η επίλυση αποτέλεσε πρόκληση, έτσι ώστε τελικά να παραχθεί το 

καλύτερο αποτέλεσμα που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες του συστήματος. 

Ξεκινώντας  την  υλοποίηση  της  εργασίας  έπρεπε  να  γίνει  η  εκπαίδευση  των 

ταξινομητών για τις εκφράσεις του στόματος. Για να γίνει αυτό απαιτήθηκε ένας μεγάλος 

όγκος εικόνων που να απεικονίζουν τα επιθυμητά συναισθήματα. Ωστόσο, δεν υπάρχει 

κάποια  διαθέσιμη  βάση  δεδομένων  με  παρόμοιο  περιεχόμενο  που  να  μπορεί  να 

χρησιμοποιηθεί  για  να  εξαχθούν  τα  δείγματα  που  χρειάζονται  για  τη  διαδικασία  της 

εκπαίδευσης.  Συνεπώς,  έπρεπε  να  βρεθεί  τρόπος  να  συλλεχθούν  οι  κατάλληλες 

φωτογραφίες γι’ αυτό το σκοπό. Για το λόγο αυτό ζητήθηκε από φιλικά  και συγγενικά 

πρόσωπα να συνεργαστούν και να φωτογραφηθούν με τις κατάλληλες εκφράσεις. Για να 

επιτευχθεί ομοιομορφία μεταξύ των δειγμάτων και δεδομένου ότι ο όγκος που απαιτείται 

είναι μεγάλος, ώστε να δώσει ο αλγόριθμος υψηλά ποσοστά αναγνώρισης, αναπτύχθηκε 

ο αλγόριθμος που ανοίγει την κάμερα του υπολογιστή και τραβάει φωτογραφίες μέχρις 

ότου  το  χρήστης  πατήσει  το  κουμπί  ESC.  Ο  εν  λόγω  αλγόριθμος  αναπτύχθηκε  με  τη 

χρήση της βιβλιοθήκης OpenCV. 

Σε  επόμενο  στάδιο  και  αφού  οι  ταξινομητές  εκπαιδεύτηκαν  και  ενσωματώθηκαν 

στον  αλγόριθμο,  αυτός  έπρεπε  να  τρέχει  και  να  παράγει  αποτελέσματα  μέσω  του 

μικροϋπολογιστή BeagleBoard –xM. Εξ αρχής σκοπός ήταν να αναπτυχθεί ένα αυτόνομο