background image

Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός έξυπνου παιχνιδιού για τη συναισθηματική 

παρακολούθηση και το γονικό έλεγχο ενός παιδιού 

 

 

110 

 

μεμονωμένες  λεκτικές  εκφράσεις.  Όσο  για  την  παρακολούθηση,  υπάρχουν  αυτόνομα 

συστήματα  ενδοεπικοινωνίας,  που  βασίζονται  κυρίως  στους  ήχους  και  δεν  έχουν  τη 

μορφή  παιχνιδιού.  Εν  αντιθέσει,  το  παρόν  σύστημα  έρχεται  να  εμπλουτίσει  τον  τομέα 

των  παιχνιδιών  με  ένα  παιχνίδι  ανθρωποκεντρικού  χαρακτήρα,  που  βασίζει  τις 

αντιδράσεις του στα συναισθήματα που ανιχνεύει στο εκάστοτε παιδί. Ταυτόχρονα έχει 

τη μορφή ενός λούτρινου κάνοντάς το προσιτό στα παιδιά, αλλά και διαχρονικό, καθώς 

μεγαλώνοντας  το  παιδί  κι  έχοντας  μάθει  πια  τη  λειτουργία  του,  θα  μπορεί  κάνοντας 

«γκριμάτσες» που αντιστοιχούν στα ανιχνεύσιμα συναισθήματα, να ακούει το τραγούδι 

που επιθυμεί κάθε φορά. 

Βασικό  πλεονέκτημα  του  παιχνιδιού  που  κατασκευάστηκε  είναι  ότι,  παρά  την 

πολύπλοκη  λειτουργία  του,  εξακολουθεί  να  χαρακτηρίζεται  από  πλήρη 

μεταφερσιμότητα. Βασική προϋπόθεση είναι να  υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο  και να 

είναι συνδεδεμένες σε αυτήν και οι δύο συσκευές που το απαρτίζουν. Συνεπώς, έχοντας 

όλα  τα  παραπάνω  χαρακτηριστικά,  συμπεριλαμβανομένης  της  φορητότητας,  ξεχωρίζει 

από άλλα παιχνίδια της κατηγορίας του. 

Επιπλέον, στο σύνολο του το σύστημα χαρακτηρίζεται από επεκτασιμότητα, καθώς 

καινούριες  δυνατότητες  μπορούν  εύκολα  να  ενσωματωθούν  στην  εφαρμογή.  Για 

παράδειγμα,  καινούριοι  ταξινομητές  μπορούν να εκπαιδευτούν ή ακόμα  να βελτιωθούν 

οι  ήδη  υπάρχοντες  και  να  φορτωθούν  στον  αλγόριθμο  με  εύκολο  τρόπο,  χωρίς  να 

απαιτούνται  μεγάλες  αλλαγές  στο  λογισμικό.  Το  ίδιο  ισχύει  και  με  την  προσθήκη 

μουσικών κομματιών, τα οποία θα συνοδεύουν τους νεοεισαχθέντες ταξινομητές και θα 

αυξηθούν  σε  ποσότητα  ανάλογα  με  την  επέκταση  της  εφαρμογής.  Επιπλέον,  υπάρχει 

δυνατότητα  απομάκρυνσης  του  ενσωματωμένου  συστήματος  από  το  παιχνίδι  που 

επιλέχτηκε  και  τοποθέτησης  του,  με  μικρές  παραλλαγές,  για  να  εφαρμόζει,  για 

παράδειγμα,  η  κάμερα  σε  κάποιο  σημείο,  σε  κάποιο  άλλο  περισσότερο  επιθυμητό  από 

τους χρήστες (π.χ. άλλου είδους λούτρινου). 

Πέρα  από  τα  πλεονεκτήματα  που  προσφέρει  στους  χρήστες  το  παρόν  σύστημα, 

αξίζει  να  σημειωθεί  και  το  ερευνητικό  μέρος  πίσω  από  τον  αλγόριθμο  ανίχνευσης 

συναισθήματος.  Μέσω  της  ενασχόλησης  με  την  όραση  μηχανής  και  τη  βιβλιοθήκη 

OpenCV διαπιστώθηκε ότι οι δυνατότητες γύρω από αυτόν τον τομέα είναι αναρίθμητες. 

Έχοντας  οποιαδήποτε  δεδομένα  εικόνας  και  με  την  κατάλληλη  επεξεργασία  τους